Dne 21. dubna 2003 Grigorij Petrovič Grabovoj přednesl v Moskvě svůj 57. autorský seminář „Metoda přiblížení k fyzickému tělu Jediného Boha“, který je součástí cyklu „Učení o spáse a harmonickém rozvoji.“
Autor se zabývá organizací fyzického těla Jediného Boha i člověka. Kromě jiného se dotýká spásy a harmonického rozvoje:
„…Když ale pracujeme na spáse všech, pak v souladu s tím dostáváme jednu možnost. Pokud ale klademe úkol harmonického rozvoje, pak můžeme variantu zavést jako logické pochopení a potřebu minulé zkušenosti. Řekněme, že harmonie je vždy to, co člověk potřebuje. Z toho vyplývá, že existuje v podstatě nezbytná varianta a je dostatečná. Pokud je nezbytná spása všech, která je závazná v případě problémových systémů rozvoje, pak harmonický rozvoj – ten je v podstatě dostatečný, ale je obšírnější: stačí pro to, aby byla spása dokonce při všeobecné harmonii.“
Zde bychom si dovolili poznamenat, že harmonie je konání Boha a zahrnuje např. všeobecnou spásu, rozvoj, tvoření… G. Grabovoj pokračuje slovy:
„…Zde se ukazuje to, co je dáno od Jediného Boha, jako absolutizované, jakoby se reflexní mechanismus vrství na to, co člověk udělal v podobě svého vědomí, ve formě další úrovně rozvoje, např. harmonie z hlediska člověka. Takže harmonie z hlediska člověka se musí shodovat s harmonií z hlediska Jediného Boha a přirozeně stejně tak i fyzického těla Jediného Boha. U Jediného Boha je fyzické tělo věčné. Tudíž pokud jde o skutečnou harmonii, i fyzické tělo člověka musí být věčné. To znamená, že člověk musí usilovat o to, aby se tělo rozvíjelo, rozšiřovalo, samozřejmě, jediné v plánu rozšiřování. To znamená, vkládat nějakou práci do vnější reality, ale takovou práci, která by vedla k tomu, že se i tělo rozvíjí stejně jako fyzické tělo Jediného Boha, jediné fyzické tělo Boha. Pak zde získáváme nějaký systém zákonitostí, který je spojen s tím, že řízení v tomto smyslu – to je řízení přiblížení k fyzickému tělu Jediného Boha. Jakmile se jen člověk se k Němu fyzicky nebo duchovně přiblíží, pak v souladu s tím chápe, jak obecně v tomto případě pracuje fyzické tělo Jediného Boha.“
„…Protože Bůh je neoddělitelně spojen s fyzickými událostmi, podstata řízení zde tkví v tom, že při přiblížení k fyzickému tělu Jediného Boha jdeme po spojitém řetězci událostí. U nás fyzický Svět náleží do stejné úrovně vnímání a chápání jako Svět informační, když člověk například, používá jiný systém řízení. Zde fyzický i informační Svět – to je vše jeden monolit, nijak se neliší, pokud jde o pohyb, jedná se o zvláštní systém řízení. Má úplně jinou úroveň stability a přitom má jinou úroveň z hlediska pohybu v souladu s řízením, to je jasné. Cíl je velmi srozumitelný – všeho všudy jen se prostě přiblížit k fyzickému tělu Jediného Boha.“
Víru v rámci pojmu technologie vysvětluje následovně:
„…Do pojmu technologie často vstupuje kanonický prvek – víra. Věřící člověk se může rychle zotavit z nemoci – prostě vstoupí do systému opravdové víry v budoucí normu událostí vytvořených Jediným Bohem.“
Prvek absolutní svobody jednotlivce, pokud jde o tvorbu vysvětluje objasňuje autor také tím, že člověk má možnost vše nejprve jakoby „projednat“ s Bohem a že:
„…absolutní svoboda jednotlivce je v nekonečné kreativní tvorbě nějakých dalších prvků reality. Z toho vyplývá, že pokud vezmeme v úvahu, například normu událostí v plánu myšlení – nyní se zaměříme na myšlení – pak tím, že se zabýváme procesy řízení prostřednictvím prvků např. myšlení, pak lze také vstoupit do systému nekonečného myšlení. Jednoduše řečeno: tato část (pozn. myšlení) – existuje jakýsi nekonečný zdroj energie, informace, ten bereme a připojujeme k úkolu, ať se sám otáčí nekonečnou dobu a samozřejmě cíle bude dosaženo. Proč lze myšlením dosáhnout cíle? Protože myšlení je ve skutečnosti příznak následující nekonečné tvůrčí svobody. Proč je vždy možné díky technologii řízení Duchem, vědomím například obnovit fyzické tělo a zabránit nějaké katastrofické události, dokonce můžeme být schopni na druhé straně nepřipustit myšlenku na tuto událost, která je pro vás negativní? Protože prostřednictvím myšlení můžete přejít na další fázi rozvoje. Z toho vyplývá, že myšlení je další fáze přirozeného, tj. vašeho svobodného rozvoje.“